3 pijlers van de school

Pijler 1: Goud Onderwijs

  • Positieve schoolcultuur

We begeleiden uw kind met warmte, heldere regels en routines en bieden daarmee een duidelijke en voorspelbare leeromgeving. De leerlingen voelen zich veilig en kunnen zich richten op het aanleren van nieuw leeraanbod.

  • Focus basisvaardigheden

Naast lezen, rekenen en schrijven, werken we aan burgerschap met onze leerlingen. Wij leren kinderen zelfstandigheid, initiatief te nemen en zelf keuzes te maken. Ook krijgen zij de kans om actief ervaring op te doen met meedenken en keuzes maken. Leerlingen voelen zich hierdoor gezien en gehoord en welkom bij ons op school.

  • Hoge verwachtingen

Voor een optimale ontwikkeling van uw kind maken we voor iedere leerling een ontwikkelplan en delen hem of haar hiermee in op een leerroute vanuit hoge en positieve verwachtingen. Tweemaal per jaar evalueren we de voortgang in gesprek met het kind en zijn ouders.

  • Samenwerking in team

Ons team werkt goed samen om de beste lessen voor uw kind te verzorgen. De locatieleider komt regelmatig kijken in de klas om te zorgen dat de lessen goed aansluiten op de behoeften van de groep. We leren van elkaar en zorgen samen voor een fijne sfeer in de klas.

Pijler 2: Leren met ondersteuning en plezier

  • We hebben kleine klassen van maximaal 12 leerlingen met een leerkracht en assistent. Wij communiceren met visuele ondersteuning in de vorm van gebaren en/of pictogrammen. In enkele groepen is een extra assistent of zorgmedewerker aanwezig.
  • In de onderbouw besteden we veel aandacht aan spelend leren. In de bovenbouw zetten we spel in zodat leerlingen leren door doen en hun vaardigheden kunnen oefenen.
  • Ons team bestaat uit leerkrachten, assistenten èn specialisten. Denk aan een kwaliteitscoördinator, orthopedagogen, een logopedist en een bewegingstherapeut.
  • In de school hebben we een een snoezelkast, een bibliotheek, een technieklokaal, een klein zwembad en ruimtes voor logopedie en oefentherapie.

Pijler 3: Ouders als partner

  • Wanneer uw kind bij ons op school komt, organiseren wij een kennismakingsgesprek tussen u en de leerkracht.  Daarna voeren we tweemaal per jaar ontwikkelingsgesprekken. We luisteren goed naar uw ervaringen met uw kind.
  • Van onze leerkrachten ontvangt u via onze schoolapp Parro berichten en foto’s van de leermomenten in de groep. Er is wekelijks contact tussen ouders en leerkracht.
  • We werken graag samen om het leren van uw kind te stimuleren.
  • We hebben een groep ouders die meehelpt bij de organisatie van feesten en activiteiten op school